زمان تعویض کویل ویپ

آنچه پس از خرید ویپ اتفاق خواهد افتاد

تعویض کویل (Coil) یکی از کارهایی است که پس از خرید ویپ باید انجام دهیم. در واقع تعویض کویل – آن هم به موقع – تنها بهایی است که ما برای لذت‌بردن از پادها و ویپ‌ها پرداخت خواهیم کرد. تعویض کویل‌های فرسوده بخشی از تعمیر و نگهداری اصلی دستگاه شما است و رعایت آن طول عمر دستگاه‌تان را افزایش خواهد داد. در این مطلب قصد داریم تا در مورد زمان تعویض کویل ویپ و چگونگی تعویض آن صحبت کنیم تا بتوانید از دستگاه خود زمان بیشتری استفاده کرده و لذت دو چندانی برد.

زمان تعویض کویل ویپ کی است ؟

اگر یکی از آن ویپرهای کهنه‌کار باشید، حتما با عواقب استفاده از کویل فراتر از عمر معمول آن آشنا هستید. کویل‌های سوخته، تجربه ویپینگ بسیار ناخوشایندی را برای ویپر یا کاربر به وجود می‌آورند، بنابراین هرگز زمان تعویض کویل ویپ را به تعویق نیندازید. اکثر ویپرها در طول سال تعداد بی‌شماری کویل خریداری می‌کنند و از این بابت هیچ مشکلی هم ندارند!

بد نیست قبل از شروع مبحث زمان تعویض کویل ویپ، نگاهی بیندازیم به این قطعه کوچک اما حیاتی در دستگاه‌های ویپ و پاد مادها تا بتوانیم از کویل دستگاه برای مدت بیشتری استفاده کنیم.

همه چیز در مورد کویل ویپ

اگر بگوییم کویل کلید تجربه ویپینگ بی‌نقص و ایراد است، بی‌راه نگفته‌ایم؛ بسیاری از ویپرها که از سیگار به این دستگاه‌های جذاب روی آورده‌اند، تنها به دلیل استفاده بیش از حد از یک کویل، دستگاه خودشان را دور می‌اندازند.

قبل و بعد سوختن کویل

ویپرهای جدید به دلیل نداشتن تجربه قبلی و عدم آشنایی آنها با لوازم مصرفی دستگاه، مزه بد و سوخته ویپ را به گردن دستگاه می‌اندازند و به همین دلیل است که دوباره به سیگار روی می‌آورند. اما اگر به موقع کویل ویپ را تعویض کنید، هم طعم و مزه بسیار بهتری را تجربه خواهید کرد و هم اینکه عمر دستگاه با ارزش شما افزایش خواهد یافت. ویپ صنعتی نا آشنا در کشور ایران است ، آموزش های نگهداری و استفاده از دستگاه ، به شدت میتواند در تجربه ویپینگ تاثیر گذاشته و فرآیند ترک سیگار را تسریع ببخشد .

تصویر کویل ویپ

کویل از یک سیم و یک فتیله تشکیل شده است و در داخل کارتریج ماد یا ویپ قرار خواهد گرفت. کویل‌ها عمدتا از سیم‌های (وایرها) با مقاومت بالا ساخته می‌شوند و دور آنها را پنبه در یک پوشش فایبرگلاسی یا فوم مصنوعی احاطه کرده است. فتیله جویس را جذب می‌کند و از این طریق کویل آن را گَرم  و به بخار تبدیل می‌کند.

کویل ویپ و اتومایزر

شاید شنیده باشید که اصطلاحات کویل و اتومایزر (Atomizer) به جای یکدیگر استفاده می‌شوند. آنها دقیقاً یک چیز نیستند، اما بسیاری از مردم زحمت به خودشان نمی‌دهند تا تفاوت آنها را یک بار برای همیشه یاد بگیرند و از هر کدام‌شان در جای درستی استفاده کنند! به بیان ساده، اتومایزر هر چیزی است که از یک مایع غبار ایجاد می‌کند.

کویل

در دنیای ویپینگ، اتومایزر می‌تواند به کویل دستگاه که جویس شما را در حال ویپینگ و بخار کردن نگه می‌دارد یا کل دستگاه حاوی کویل اشاره کند. بنابراین وقتی به دنبال جایگزین کردن کویل هستید، اگر به محصولاتی برخورد کردید که روی آنها اتومایزر نوشته شده بود، تعجب نکنید.

طول عمر کویل ویپ: چگونه کویل‌های ویپ در طول زمان فرسوده می‌شوند

این را به یاد داشته باشید که کویل‌ها برای همیشه دوام نخواهند آورد. آنها دائما در حال سرد و گرم شدن هستند، که در نهایت به سوختن پنبه یا فیتیله آنها می‌انجامد. طرز استفاده و نحوه کار با دستگاه نیز بسیار حائز اهمیت است ، بسیاری از ویپر ها توان خروجی دستگاه خود را در محدوده بالاتر از استاندارد کویل قرار میدهند ، به میزان جویس داخل مخزن توجه نمیکنند یا دستگاه را در داخل جیب یا کیف خاموش نمیکنند ، تمامی مثال های ذکر شده منجر به سوختن زودهنگام کویل میشود .

چگونگی تعویض کویل ویپ

پاف زدن‌های زنجیره‌ای (پُک زدن‌های مکرر در مدت زمانی کوتاه) عمدتا دلیل اصلی خراب شدن سریع کویل‌ها است. از طرف دیگر، پاف زدن‌های مکرر در طول تنها چند ثانیه به خشک شدن فتیله می‌انجامد، چرا که فتیله زمان کافی را برای جذب جویس مورد نظر پیدا نخواهد کرد و این امر باعث استنشاق مزه بدی خواهد شد. بین هر بار استفاده از دستگاه به طور مکرر، 10 ثانیه وقفه داشته باشید تا کویل زمانی برای سرد شدن و فتیله زمانی برای جذب جویس داشته باشد.

هر چند وقت یکبار باید کویل ویپ خود را عوض کنم؟

کویل ویپ شما باید به طور مکرر تعویض شود. بسته به میزان استفاده شما، ممکن است هفته‌ای یک‌بار تا ماهی یک‌بار، کویل دستگاه نیاز به تغییر داشته باشد. این بدان معنی است که حتی اگر به ندرت از دستگاه استفاده می‌کنید هم باید حداقل یک بار در ماه کویل آن را تعویض کنید. اما زمان تعویض کویل ویپ کاملا به شخص استفاده کننده از محصول بستگی دارد ، اگر بخواهیم به صورت تعداد پاف بگوییم ، هر کویل چیزی در حدود 4000 الی 5000 پاف قابلیت کامدهی دارد . در صورت استفاده ویپ به همان میزان کشیدن سیگار ، هر کویل میتواند حدود 1 ماه عمر کند .

آموزش تعویض کویل ویپ

هر سیگار حدود 10 پاف دارد ، برای مثال اگر فردی روزی یک پاکت سیگار مصرف کند ، در طول روز  حدود 200 پاف و در طول ماه حدود 6000 پاف از سیگار گرفته است . اگر مصرف ویپ این فرد دقیقا مانند سیگار کشیدن باشد و نه بیشتر ، تنها ماهی یکبار نیاز به تعویض کویل دستگاه خود دارد .

نشانه‌های رسیدن زمان تعویض کویل ویپ

برای اطمینان از این موضوع که با یک کویل سوخته ویپینگ نمی‌کنید و یا یک کویل سالم را بی‌دلیل دور نمی‌اندازید، توجه به این چهار نشانهِ رسیدن زمان تعویض کویل ویپ امری ضروری است.

1-    وقتی ویپ طعم سوخته می‌دهد

ویپینگ با یک کویل سوخته در نهایت منجر به طعم تند و سوخته می‌شود. معمولا این طعم آنقدر ناخوشایند است که نمی‌گذارد تا چند ساعت از ویپینگ لذت ببرید. اگر متوجه طعم سوخته ویپ شدید، هرگز به استفاده از دستگاه ادامه ندهید که ارزشش را ندارد.

تعویض کویل ویپ

هرچند استفاده از کویل سوخته آن هم به طور تصادفی برای سلامتی شما ضرر ندارد، اما قطعا تجربه‌ای است که هیچ ویپری دوست ندارد آن را دوبار امتحان کند. چه کسی از عطر و طعم سوختگی پنبه خوشش می آید ! اگر از یک کویل فراتر از عمر مفید آن استفاده کنید و دستگاه شروع به سوزاندن فلز کویل کند (به جای پنبه آغشته به جویس)، ممکن است خود را در معرض استنشاق فلزات سنگین قرار دهید و به سلامتی خود لطمه وارد کنید .

آیا می‌خواهید کویل دستگاه دوام بیشتری بیاورد؟ گاهی اوقات، وقتی طعم ویپ شما کمی تغییر می‌کند، خیلی راحت می‌توانید با تمیز کردنْ دستگاه و کویل آن را نجات دهید. اما همه کویل‌ها را نمی‌توان تمیز کرد، پس قبل از تمیزکاری، حتما مدل دستگاه و نوع کویل استفاده شده در آن را پیدا کنید و در مورد تمیز کردن آن تحقیق کنید .

2-    وقتی دستگاه صدای غل غل می‌دهد

ویپ نباید صدای غل غل (یا غر غر) بدهد! شنیدن این صدا همیشه نشانگر علامت بدی است که نیاز به بررسی فوری دارد. تعویض کویل ساده‌ترین راه حل برای پایان دادن به این صدا است، اما ممکن است همیشه ساده‌ترین راه نباشد. اگر دستگاه شما حتی پس از تعویض کویل به تولید صداهای ناهنجار ادامه دهد، نشانه این است که مشکل جدی‌تری در ویپ شما به وجود آمده است.

3-    وقتی طعم جویس خیلی ضعیف می‌شود ، زمان تعویض کویل ویپ است

این مشکل دقیقا قبل از مرحله تولید طعم سوخته توسط دستگاه رخ می‌دهد. گاهی مواقع کویل فرسوده نمی‌تواند تمام مزه جویس مورد نظر شما را تولید کند و مزه مایع به سختی قابل درک است. این موضوع بیشتر در مواقعی که با طعم جویس خود آشنا هستید اتفاق می‌افتد. برای مثال، اگر از جویسی با طعم لیمو که مزه جالبی هم دارد استفاده می‌کنید و به طور ناگهانی متوجه کم‌سو شدن طعم آن شدید، می‌تواند نشانه این باشد که عمر کویل شما به پایان رسیده است.

یک نمونه کویل

اما طعم ضعیف می‌تواند علت دیگری هم داشته باشد؛ ممکن است از برندهای متفرقه جویس استفاده کرده باشید، اما همیشه به یاد داشته باشید که احتمال خرابی کویل به مراتب بیشتر است. عمدتا کویل‌های سوخته می‌توانند طعم جویس شما را تضعیف کنند. همیشه به یاد داشته باشید که طعم آخرین پاف باید دقیقا با طعم اولین پاف بعدی یکی باشد. اگر این طور نبود، یقین پیدا کنید که زمان تعویض کویل ویپ شما فرا رسیده است.

در نهایت، کویل‌های فرسوده می‌توانند مخلوطی از طعم‌ها را به شما بدهند! اگر قبلا جویس لیمو استفاده می‌کردید و حالا از جویس نعناع استفاده می‌کنید و مزه بدی را تجربه می‌کنید، ممکن است کویل شما به مشکل برخورده است. بسیاری از ویپرها هر بار که جویس خود را عوض می‌کنند، کویل را هم تعویض می‌کنند تا طعم قبلی به روی مزه جدیدِ جویس تاثیر نگذارد.

4-    وقتی بخار تولید شده بسیار کم می‌شود

بخار تولید شده توسط کویل به تدریج و با گذشت زمان کاهش می‌یابد. در پایان عمر کویل، خروجی بخار بسیار کمتری از حالت معمول مشاهده خواهید کرد که نشان از رسیدن زمان تعویض کویل ویپ است. اما تعویض بلافاصله کویل پس از اینکه متوجه کاهش تولید بخار شدید، کاملا به خودتان بستگی دارد. اما قبل از تعویض کویل ویپ برای بهبود تولید بخار، حتما میزان شارژ باتری دستگاه را بررسی کنید و از کم نبودن آن مطمئن شوید (کم بودن شارژ باتری هم می‌تواند از دلایل کاهش بخار ویپ باشد).

نحوه تعویض کویل ویپ

آموزش تعویض کویل ویپ

اگر بعد از یک عمر مصرف سیگارهای یکبار مصرف سراغ ویپ‌ها آمده‌اید، ممکن است با چگونگی تعویض کویل آشنا نباشید. خوشبختانه، این فرآیند کاملا راحت و آسان است و نیاز به هیچ دستیاری هم نیست. در 5 مرحله، نحوه تعویض کویل ویپ به شما آموزش داده خواهد شد:

  • برای تعویض کویل ابتدا باید ویپ را از مخزن کاملا جدا کنید. برای اینکار بهتر است دستگاه خود را در یک حوله بپیچید تا جویس آن به روی زمین نریزد. مخزن ویپ با وارونه کردن و پیچاندن آن بر خلاف عقربه‌های ساعت از ویپ جدا می‌شود.
  • جویس باقی مانده در مخزن (تانک) را بیرون بریزید. با ناخن می‌توانید کویل را از کاور خود جدا کنید.
  • به همان صورت که کویل قدیمی را جدا کردید، کویل جدید را در مخزن قرار دهید. قبل از آن بهتر است چند قطره جویس را به درزهای کویل بریزید تا فتیله سریع‌تر اشباع شود. راهنمای انجام این مرحله : نکته ای مهم پس از خرید ویپ
  • پس از خیساندن جویس به درزهای کویل با دقت آن را سرجایش بگذارید تا از کفِ آن جویس به دستگاه نشت نکند.
  • پس از اینکه کویل جدید را سرجایش قرار دادید، مخزن را با جویس مورد علاقه خود پر کنید تا کویل هر چه بهتر از مایع اشباع شود. برای اینکه فتیله ویپ نسوزد، پیشنهاد می‌کنیم پس از تعویض کویل 5 دقیقه فرصت بدهید تا فتیله کاملا به جویس آغشته شود.

سخن پایانی

با توجه به این که انواع و اقسام مختلفی از دستگاه‌های ویپ در بازار وجود دارند و هر یک از آنها کویل‌های مخصوص به خود را دارند، بهتر است برای تعویض کویل ویپ دفترچه راهنما را مطالعه کنید تا از چگونگی کارکرد آن مطلع شوید ، یا با کارشناسان دیجی ویپ به صورت رایگان از طریق واتس آپ و تماس تلفنی در ارتباط باشید !

https://digivape3.com/%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%b9%d9%88%db%8c%d8%b6-%da%a9%d9%88%db%8c%d9%84-%d9%88%db%8c%d9%be/