دنیای ویپ را هک کنید !

ترفندهای ویپ

هنگامی که دستگاه ویپ را جایگزین سیگارهای سنتی و متداول می‌کنید، با دنیایی از ناشناخته‌ها مواجه خواهید شد و چیزهای زیادی برای یادگیری پیش‌روی شما قرار خواهند گرفت. در این پست قرار است شما را با ترفندهای ویپ آشنا کنیم؛ ترفندهایی که باعث می‌شوند میزان تولید بخار را افزایش بدهید تا حداکثر استفاده و لذت را از ویپ ببرید.

ترفند های ویپ

در واقع ترفندهای بسیار زیادی برای برطرف کردن نشت جویس ، افزایش طول عمر دستگاه و همچنین بهتر کردن طعم بخار ساطع شده از ویپ وجود دارند که همگی آنها را در این پست پوشش خواهیم داد. آگاهی از ترفندهای ویپ در کنار بهبود بخشیدن به طعم و غلظت بخار تولید شده، به افزایش طول عمر کویل دستگاه شما هم کمک می‌کنند. آشنایی با ترفندهای ویپ بدون هیچ مقدمه‌ای از همین حالا شروع می‌شود.

اگر دیگر طعم ویپ را تشخیص نمی‌دهید

اگر از دستگاه ویپ خود سه تا چهار ساعت به صورت روزانه استفاده می‌کنید، ممکن است با پدیده‌ای روبه‌رو شوید که به Vape Mouth شهرت دارد. در این حالت، تمامی اجزای دستگاه مانند قبل کار می‌کنند، تنها مشکل این است که شما قادر به تشخیص طعم ویپ نیستید و به اصطلاح دهان شما از ویپ اشباع شده است. اگر از سلامت کویل، مقدار ولتاژ و جویس دستگاه مطمئن هستید، ترفندهای ویپ به شما در این راستا کمک خواهند کرد.

راهکار و ترفند های دستگاه ویپ

این مشکل از آنجایی نشأت می‌گیرد که جوانه‌های چشایی (یا پُرزهای چشایی) زبان شما به طعم خاصی عادت کرده‌اند دیگر قادر به تشخیص آن نیستند. با افزایش توان کویل (در دستگاه‌هایی که این ویژگی را دارند)، می‌توانید تا حد زیادی این مشکل را برطرف کنید. در غیر این صورت، می‌توانید به دستگاه ویپ خود استراحت داده یا حداقل از طعم‌های دیگری استفاده کنید تا پرزهای چشایی زبان‌تان کارایی قبلی خود را بدست آورند.

استفاده از طعم‌های قوی‌تر مانند منتول (نعناع) برای از بین بردن اشباعی دهان مثمرثمر خواهد بود. اما اگر واقعاً نمی‌توانید از طعم مورد علاقه خود جدا شوید، سعی کنید سطح کف زبان خود را با نوشیدن قهوه یا چیزی ترش مانند آب لیمو تمیز کنید.

چند تیریک ویپ

گاهی اوقات، ممکن است دهان شما کمی خشک شود. در این صورت حتما مقدار زیادی آب بنوشید، زیرا پروپیلن گلیکول موجود در جویس ویپ آب را جذب می‌کند، به این معنی که دهان شما پس از مدتی خشک می‌شود. خشکی دهان باعث می‌شود طعم ویپ را به خوبی تشخیص ندهید، بنابراین قبل و بعد از استفاده از ویپ آب بنوشید.

اگر طعمی مثلِ پنبه سوخته در دهان شما ایجاد می‌شود

کویل‌های حرفه‌ای دارای سطوح مختلف پنبه در داخل خود هستند و با توجه به ضخامت و کیفیت‌شان، ممکن است مایع به سرعت جذب نشود. ترفندهای ویپ دو راه حل ساده را به شما معرفی می‌کند؛ اولا سعی کنید پُک‌های سبک‌تر و کوتاه‌تری بزنید و فاصله زمانی بین پک‌ها را کمی افزایش دهید. راه حل دوم این است که یک سوزن نازک را بردارید و چند سوراخ کوچک در فتیله کویل دستگاه ایجاد کنید. سعی کنید این کار را با مهارت لازم انجام دهید چرا که سوراخ‌های ضخیم و زیاد ممکن است باعث نشتی دستگاه شوند.

ترفند های vape

اما همین چند سوراخ کوچک در قسمت پنبه، به جویس دستگاه اجازه می‌دهد سریع‌تر جذب کویل شود. با این کار حتی می‌توانید به عمر کویل دستگاه ویپ خود نیز بیافزایید.

اگر کویل دستگاهْ مایع جویس را به دهان شما می‌پاشد

گاهی اوقات هنگام پر کردن مجدد تانک، مقدار کمی آب روی کویل باقی می‌ماند که می‌تواند قطرات آب بدمزه و داغی را در دهان شما بپاشد. اگر قبلا توان دستگاه را افزایش داده‌اید و مشکلات برطرف نشد، ترفندهای ویپ به شما توصیه می‌کند که آب (یا همان جویس) روی کویل را بسوزانید. اگر دستگاه شما دارای دریچه هوا در قسمت زیرین است، کافی است دکمه آتش (Fire button) را برای یک یا دو ثانیه فشار دهید و در دریچه هوا فوت کنید.

پاشش جویس در ویپ

با این کار جویسی که روی کویل باقی مانده پاک می‌شود و دستگاه دوباره بهترین طعم را به همراه ابرهای غلیظی که بدنبال آن هستید را به شما می‌دهد. این ترفند همچنین می‌تواند آخرین طعم جویسی که استفاده کردید را کاملا از بین برده تا بتوانید طعم یونیکی را تجربه کنید.

اگر از ویپ ساب اهم استفاده می‌کنید و جویس آن خیلی سریع تمام می‌شود

در این مورد ترفندهای ویپ به شما چند راه حل ساده را پیشنهاد می‌دهد. اولین مورد فوق‌العاده ساده است و برای انواع اتومایزرها کارایی دارد؛ استفاده از مخازن زاپاس شیشه‌ای و حباب‌دار است که معمولا سه برابر مخازن معمولی ظرفیت دارند. از بین برندهای معروف می‌توانید از سیلندرهای شیشه‌ای Aspire Cleito استفاده کنید که ظرفیت مخزن شما را به مقدار قابل توجهی افزایش می‌دهند. طبق ضوابط استفاده از محصولات تنباکویی (TPD) شما فقط می‌توانید از مخازن 2 میلی‌لیتری یا کوچک‌تر استفاده کنید، با این حال برخی از مخازن شیشه‌ای می‌توانند بیش از دو برابر آن ظرفیت به شما بدهند.

تیریک های vape

ترفند دیگر این است که از سیستم اسکونکینگ (Squonking) استفاده کنید. در سیستم قطره‌چکانی سنتی، پنبه ارگانیک از طریق یک عنصر گرم‌کننده کشیده می‌شود و شما چند قطره E-Juice را روی پنبه می‌ریزید تا فتیله کاملاً اشباع شود. بعد ازچند پُک دوباره باید این کار را انجام دهید، چرا که جویس ریخته شده روی فتیله خشک خواهد شد.

در اصل، اسکونکینگ نیز از یک مکانیزم مشابه - با یک تفاوت عمده - استفاده می‌کند؛ به جای سیستم قطره‌چکانی، مادهای اسکونک به یک مخزن جویس داخلی وصل هستند که می‌تواند مقادیر قابل توجهی از جویس (E-juice) را ذخیره کند. با فشردن مخزن، جویس از طریق mod به سمت بالا و مستقیماً به RDA می‌رسد. با این ترفند دیگر نیازی به حمل مخازن جویس اضافه نخواهی داشت.

اگر پاد ماد دارید و مخزن آن خیلی سریع خالی می‌شود

بر خلاف مخازن ساب اهم‌ها، متأسفانه شما نمی‌توانید تانکرهای (مخازن جویس اضافه) پاد را به صورت یدکی خریادری کنید. با این حال، اگر از سیستم پاد بسته استفاده می‌کنید، گاهی اوقات می‌توانید با کمک ترفندهای ویپْ جویس بیشتری در آنها بریزید. اکثر پادها دارای یک لاستیک کوچک هستند که آن را بردارید (البته با دقت فراوان)، به شما اجازه را می‌دهد که مخزن جویس را پر کنید.

مطمئن شوید جویسی که استفاده می‌کنید، دارای نسبت PG/VG مشابه جویس اصلی باشد تا دستگاه شما نشتی پیدا نکند. سپس، بسته لاستیک را دوباره سرجای خودش قرار دهید. بسته به نوع استفاده و طول عمر کویل پاد، باید بتوانید چند بار از این ترفند استفاده کنید.

اگر طول عمر باتری دستگاه شما کم شده است

ترفندهای ویپ در این جا هم راه حال‌های بسیار خوبی ارائه می‌دهد! هنگام خرید یک باتری جدید ، باید به چند نکته توجه کنید تا بتوانید عمر باتری خود را افزایش دهید. اول از همه، نگاهی به مقاومت کویل خود بیندازید. عمدتا، اکثر مخازن با طیف وسیعی از مقاومت کویل‌ها سازگار هستند و برای عملکرد بهتر به توان خروجی (وات) زیادی نیاز ندراند.

افزایش طول عمر باتری ویپ

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید تنظیمات ماد خود است - اگر چراغ‌های LED کارایی به جز زیبایی ندارند، خاموش کردن آنها به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند. کاهش روشنایی صفحه نمایش شما یکی دیگر از راه‌های محافظت از این باتری‌های گران‌بها است (هیچ کس دوست ندارد که باتری ویپ‌ش در سفر تمام شود!). گذشته از این‌ها، موارد ساده‌ای مانند حمل یک یا دو باتری اضافی در یک جعبه عایق یا یک پاوربانک در صورت داشتن یک ویپ شارژی، می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شما باشند.

ترفندهای شش‌گانه ویپ در یک نگاه

نکاتی که در این پست در غالب ترفندهای ویپ ارائه شده‌اند، به شما کمک می‌کنند تا از دستگاه ویپ یا پاد ماد خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و در هنگام مواجه با مشکلات از راه حل‌های پیشنهادی بهره‌مند شوید.

https://digivape3.com/vape-hacks-tricks/